Waar zijn de walvissen?

8 november 2014 - Fremantle, Australië

Zo vanmorgen weer vroeg uit de veren want we gaan kijken naar de walvissen. Helaas  had ik de hele nacht gespookt maar ja dit was besproken dus maar mee. Om 10 uur waren we aan boord en gingen we weg. Het was erg druk op de boot. Veel mensen waren ziek omdat het flink wild was op zee. Jackie en ik waren niet ziek(had er zeker vannacht al alles uitgegooid) na ruim een uur varen gaat de boot het rustiger aan doen en zien we in de verte een schim van een walvis. Verder alles stil. Dan varen we verder en kijken en zoeken maar nee hoor. Wel hoge golven maar verder niets. O ja toch ineens een fontein verderop in het water. Maar dat was alles. Jackie die aan de andere kant van de boot stond heeft niets gezien ik dus mazzel met dat kleine beetje. Dan varen we weer terug. Op de kade zijn allemaal kraampjes opgesteld met etenswaren van paella tot lambsbout en friet. Er zijn veel militairen en oud militairen. Ze lopen in oude uniformen. Ook liggen er twee marineschepen die bezocht mochten worden. Maar wij gaan naar huis want ik ben erg moe. Thuis lig ik lekker op bed. Dan komt Lisa ons halen met dochter en vriendin want we zijn uitgenodigd om Jan zijn verjaardag te vieren met een etentje en te kijken naar de hondenraces. Het eten was lekker ook al durfde ik niet zo veel te eten en licht . En de hondenraces waren leuk.. Jackie heeft 40 dollar gewonnen met wedden. Telkens 1dollar. En ik heb Tien dollar verloren.maar het was erg gezellig. Ook om Lisa haar dochter met man en kleinkind te ontmoeten.dan worden we naar het hotel gebracht. Jackie gaat in de lobby nog even post kijken op de computer en ik duik in bed. Morgen hebben we Rene afgezegd want ik wil  het even een dagje rustig aan doen en even mijn darmen en mezelf rust geven.volgende week zijn we weer in de buurt en dan gaan we nog even naar Rene. Dit was het voor het ogenblik groetjesvan Jackie en ikkke

1. John dekker:
    8 november 2014
    heb je ook al kangoeroevlees gegeten? zo lekker!! em ben je ook al bij de pokeys geweest om te gokken? maar ondanks dat je je niet helemaal fit voelt vermaak je je wel lees ik. groetjes vanuit een fris sneek.
  2. Lhvan zanten:
    8 november 2014
    Je moet natuurlijk ook je rust nemen Gonda je bent geen achttien meer!!! Gr, Louis en carola
  3. Trudy muller calis:
    8 november 2014
    Ja ik ken dat toen wij in canada waren iedere dag ergens anders eten wel leuk hoor ,een grote famillie van Addi woond
    daar, ze willen je alles laten zien maar een dagje rust moet kunnen veel plezier verder groeten van ons Trudy en Addi.
  4. Ank out:
    rustig aan he hihihi
  5. Carla:
    9 november 2014
    Jammer dat je je niet zo lekker voelt. Inderdaad een beetje rust tussendoor zal je goed doen. Is ook allemaal erg inspannend, ook geestelijk. Veel plezier.
  6. Gerda Veltman:
    9 november 2014
    Héél verstandig Gonda. Als je je weer lekker voelt, geniet je nog meer hoor. Voor René nu sneu, maar later maak je dat goed.