Op weg

23 augustus 2015 - Mirmande, Frankrijk

Hallo iedereen.

zo het eerste stuk zit erop. Gisteren om tien over negen reden we weg met een heerlijke vakantie in het vooruitzicht.we reden richting België en tussen Antwerpen en Brussel een flinke File maar nadat we daar door waren reden we in rustig tempo verder.(althans Hans reed en ik keek rustig rond) ondertussen hoer en daar de auto van benzine voorzien want de auto lust af en toe wel wat drinken. Ook wij ondertussen voorzien van een broodje en een kopje thee. Dan volgende file tussen Brussel en Namen Ook hier na een tijdje weer verder. Het is wel warm in de zo'n ondanks de airco als de zo'n volop op je armen staat als je staat te wachten of heel langzaam kan doorrijden. Maar ook die file loste op tot we bij Luxemburg kwamen en daar in een hele lange file belanden. Maar na een uur kwamen we ook daar weer verder en na dat we met de nodige plasstops en wandelstokparaplu uiteindelijk in Montigny le Roi de caravan om zes uur geplaatst dan eindelijk een biertje en een wijntje.  Daarna een slaatje genuttigd en lekker buiten genieten van de rust. Om 10 uur naar bed en vanmorgen gezond weer opgestaan om 8 uur. Rustig kopje thee en dan klaarmaken voor vertrek. Om tien voor half tien reden we weer weg. ondertussen met de tussenstops en tanken en in de auto even lunchen want het was superslecht weer met veel regen en onweer zijn we uiteindelijk beland op de camping in Mirmande. Hier waren we om half drie. Hans even oude bekende begroet en daar een kopje koffie gedronken en dan de caravan opgezet. Het regent nog steeds en Hans zoekt de eigenaar met zijn vrouw op. Jan en Brigit. Fijne mensen. Dan gaan we in de caravan een spelletje doen onder het genot van een glaasje wijn en een biertje. Hierna even douchen en nu heerlijk in het restaurant gegeten. Ik denk dat als het wijntje op is we heerlijk het bedje opzoeken want reizen is wel een beetje vermoeiend. Morgen blijven we hier ook en laat Hans me wat van de omgeving zien. Tot nu toe geniet ik van het mooie uitzicht en Hans doet het werk. Groetjes en tot het volgende verslag. Hans en Ikke