Bunbury

12 november 2014 - Bunbury, Australië

Zo hier zijn we weer. Internet bij het motel hebben we niet dus nu bij de dolfijncentrum even koffie voor we de boot nemen om dolfijnen te spotten even bijkletsen. Het weer is af en toe een beetje druppels en wolken en de temperatuur een aangename 23tot 27 graden. Heerlijk. Maandag zijn we naar Perth gegaan met de bus om een auto op te halen. We hebben een splinternieuwe Toyota. Nog niet eerder verhuurd.en gaan op weg.via de kustlijn afgezakt tot bunbury en onderweg mooie punten gekeken en lunch gedaan op een parkeerplaats. Zien we als we weer verder rijden nog geen 200 meter verder een mooie picknickplek maar ja broodjes al op en het smaakte heerlijk.in Bunbury een motel gevonden met twee kamers. Geen kookgelegenheid maar wel bbq buiten.Nadat we ons geïnstalleerd hebben gaan we naar het strand wat aan de overkant is.(ik zie de zee vanuit mijn bed)! Om een mooie zonsondergang te zien. Prachtig. Dan gaan we weer terug naar binnen en eten nog brood met eieren en koffie. Dan gaan we tv. Kijken maar om 9 uur in slaap gevallen. En de volgende morgen om 7uur eruit. We gaan naar het dolfijnen centrum. Hier schijnen wilde dolfijnen tot vlak bij het strand te komen. De wind staat verkeerd zeggen de vrijwilligers dus zullen er geen dolfijnen komen. Maar er is hier zoveel te zien. Dat de tijd vliegt voorbij. Dan gaan we naar het motel. Dan gaat er een bel betekent dat er dolfijnen zijn. Wij terug en inderdaad zijn er een paar dolfijnen. Wij een stukje het water in en nemen wat foto,s. Dat we drijfnat zijn interesseert ons niet. Geweldig zo dichtbij. Dan gaan we naar huis om morgen mee te gaan met een boottocht naar de dolfijnen. Thuis pakken we lunch in en gaan op weg naar Bussulton. Daar is de langste pier van Australie.die lopen we heen en terug.bijna twe kilometer lang. Dan vertelt iemand dat we naar de landtong moeten gaan bij leeuwin naturalistisch park dat is heel mooi en een mooie vuurtoren. Daar komen we om half vijf aan. Is de boel gesloten om half vijf. Gelukkig was het wel mooi daar anders helemaal voor niets gedaan. Dan rijden we terug naar het motel. Onderweg stoppen we bij het winkelcentrum om boodschappen te doen. Gelukkig net op tijd want de winkel ging om zes uur dicht en we waren er vijf minuten ervoor. Dan lopen we bij cfk binnen voor kip en salade en dan ernaast een fles wijn.avondeten weer klaar. Vandaag gaan we dus dolfijnen spotten op de boot en dan de bezienswaardigheden van Bunbury ontdekken. Vanavond gaan we vis bakken op de bbq en hebben we weer avondeten. Heerlijk verse vis. Tot zover onze belevenissen. Groetjes van Jackie en ikke

1. Natascha:
    12 november 2014
    Wauw, ik ben een tikje jaloers op het dolfijnen spotten. Heb het ook een keer mogen aanschouwen en het is toch een prachtig gezicht om ze in hun eigen omgeving te zien in plaats van in een show. Ga snel het volgende verslag lezen om te lezen hoe het was ;-)